Alla inlägg den 1 oktober 2007

Av Andersson - 1 oktober 2007 20:12

Det har gått 6 dagar sen jag blev förkyld och har inte tränat sen dess. Man känner sig som en ihopsjunken degboll på så kort tid och ändå har jag inte varit så sjuk. Jag har ju ändå ätit bra hela tiden.

Nu känns det som om man får börja om från början.. är lite rädd att alla framsteg är borta! Hemska tanke..



Av Andersson - 1 oktober 2007 19:53

Family Guy

American Dad!

The Simpsons


Dom och South Park e mina teckande favvoserier =)


Alla avsnitt va sådär, vissa serier som Family Guy å Simpsons har kanske sett sina bästa dagar..


Längtar till LOST kommer tillbaka men jag hörde nåt om att det inte blir fören i november.. ? :S


Just nu önskar jag att det va helg och att jag satt med en påse kalla starköl opå en förfest och va på väg ut..


Av Andersson - 1 oktober 2007 12:01

Jaha då var det måndag igen och jag är nästan frisk, bara lite slem i halsen kvar. Va faan ska man göra nu då? Jag har tappat tråden helt.. Jag vet inte vad jag ska ta i tu med.


I vinter kanske det blir resa. Sol i nån vecka vore bra fint.


Av Andersson - 1 oktober 2007 01:03

Jag har en tid grubblat över vad jag ska skriva om men nu börja det mer och mer ta form.

Jag var tidigt intresserad av samhällsklasser, då främst "arbetarklass" och "medelklass". Jag var också intresserad av sociala och kulturella skillnader. Jag ville leta mönster och brytningar, dra upp gränser. Riktig sociologi typ. Problemet var att detta ämne är jäääääääättestort och det behövdes avgränsingar.

Så det blev först smakskillnader mellan klasserna.

Jag behövde ett specifikt område också. Jag tror jag har hittat ett nu, faktiskt. 

Det behövs en metod också, jag är sugen på att köra gamla goa "GT" igen. Det skulle passa mitt ämne.  


Ett annat ämne som skulle vara intressant att studera skulle vara "invandrarklass" eller invandrares position i klassamhället. Bra för den som har lusten och gärna kontakterna till fältet. Det finns nog mycket där att finna.


  

Ovido - Quiz & Flashcards