Alla inlägg under september 2007

Av Andersson - 27 september 2007 17:16

Att gifta sig är en av de största förändringar man genomgår i livet. Det blir aldrig mer detsamma. Vad är det som förändras? Här är en lista - för både män och kvinnor.


För kvinnor:

   1. Du slutar experimentera med sex och börjar experimentera med thai-recept.
   2. Efter ett halvår slutar han köpa blommor åt dig.
   3. Efter ett halvår slutar du raka benen varje dag.
   4. Efter ett år klipper ni tånaglarna tillsammans.
   5. Du hittar ett par spetsstrumpor och en strumpebandshållare längst bak i byrån och undrar var de kommer ifrån.
   6. Ni går båda upp i vikt och skyller på varandra.
   7. Hans föräldrar har alltid sagt att han var ett märkligt barn och du börjar förstå varför.
   8. Ni äter på restaurang bara en gång i veckan och snabbmat blir plötsligt väldigt högt värderat.
   9. Plötsligt träffar du horder av snygga singelmän som tycker att du är oemotståndlig.
  10. Du vill gå hem tidigt från fester för att inte missa tv-programmen.
  11. Hans förr så gulliga dåliga vanor blir irriterande.
  12. Även om du haft kärleksaffärer förr blir du nu fördömande mot de kvinnor som har det.
  13. Du blir plötsligt ansvarig för att komma ihåg alla hans familjs födelsedagar och bemärkelsedagar, julkortslistan, presentköp och inslagning. Han lämnar över dem och tar åt sig äran.
  14. Du använder samma underkläder i två dagar.
  15. Han kommer aldrig mer att öppna dörren eller svara i telefon.

För män:

   1. Hennes ägodelar och prydnader finns överallt. Dina är i lådor i källaren.
   2. Om du tjänar mer än hon har ni gemensamt bankkonto. Om hon tjänar mer har ni separat ekonomi.
   3. Hon slutar låtsas att hon gillar dina föredettingar.
   4. Du slutar låtsas att du gillar hennes släktingar.
   5. Diskoteken får ge vika för golfklubbarna.
   6. Du använder aftershave om du ska träffa andra också.
   7. Du glömmer hur man använder en tvättmaskin och varje gång du fyller diskmaskinen omorganiserar hon den.
   8. Du tycker andras samtal på restaurang är mer intressanta än era egna.
   9. Ditt snarkande kommer på tal.
  10. Badrummet är fyllt av shampoo, balsam och dofttvålar. Handdukarna matchar äntligen.
  11. Hon bestämmer vilken dag det ska bli sex.
  12. Om 04.00 en gång var slutet på en lång natt, är det nu början på en lång dag.
  13. Hon erkänner slutligen att hon avskyr baseball och hockey.
  14. Du använder samma underkläder i fyra dagar.
  15. Hon hoppas hon kan ändra på dig och du hoppas det inte. Du hoppas hon aldrig ska ändra på sig, men det gör hon.

Av Andersson - 27 september 2007 11:37

Det slog till på några timmar igår kväll. Jag var rädd att det var hemska halsflussen som smög sig på, nu har jag inte haft halsfluss på väldigt många år, jag kan inte minnas när jag hade det sist, bara att det var hemskt.

Det verkar vara en vanlig förkylning men nu ska jag slå tillbaka!

1 Öka matintaget, kroppen måste vara stark och välnärd för att slå tillbaka angreppet.

2 Köp vitaminer och mineraler, nu när jag ändå har pengar kan jag köpa en burkjävel för 200-300 kr.

3 Sova länge.


Wohoo Hästen vann igår igen!

Av Andersson - 26 september 2007 09:12

Läste något lite flyktigt om att ett nytt fängelse ska byggas i Norrköping. Det som ögat fastna för var 400 nya arbetstillfällen för kommunen.

Kanske får man dra på sig plitskjortan även i framtiden. 



Av Andersson - 25 september 2007 17:18

Dagens rätt blir lite 90-tal. Dom två godsakerna i läderbyxorna ser riktigt läckra ut! Perfekt efterrätt?! 

Av Andersson - 25 september 2007 00:13

Idag gjorde jag en ny god maträtt!

Fetaostbiffar med ris och salsa.

Biffarna: 

(10 st/5 portioner)

1000g Nötfärs

1 Grön paprika

1 Gul lök

3 röda chilipepparfrukter

2 ägg

200g fetaost

Peppar

Salt

  

Hacka paprikan, löken och chilin riktigt fint och blanda ihop med nötfärsen och tillsätt 2 ägg. Salta och peppra.

Hacka Fetaosten i småbitar. Forma färsen till biffar som sedan fylls med osten i mitten så att det inte smälter för mycket i pannan. Stek i olivolja på medelvärme.

Servera med Basmatiris och Go Greens färdiga salsa.


Jättegott och säkert även jättenyttigt.  

Av Andersson - 23 september 2007 01:23

En olycka blir minnen blott
Rusningstid strax innan Jul
så glömmer nån ett varningsljus

När Jag blir grå
När Jag faller
Orkar Du för två?
När idag blir igår
Kommer Du att älska mig
ändå?

En gammal sång får en helt ny text
en äcklig röst som billig sex 
Jag har inga vänner kvar
Visst är livet underbart

När Jag blir grå
När Jag faller
Orkar Du för två?
När idag blir igår
Kommer Du att älska mig
ändå?

Det spelar ingen roll
om Du håller mig hårt
Ingen kommer att
minnas om hundra år
Jag är rädd att man glömmer
glömmer allt
Som vi glömde att vi
älskade varandra

Håll ut Jag behöver dig
Håll ut Jag behöver dig
Håll ut Jag behöver dig
Håll ut Stå ut med mig

Stå ut med mig
Jag behöver dig
Jag behöver dig
Stå ut med mig
Jag behöver dig
Jag ... dig
Stå ut med mig
Jag behöver dig
Stå ut med mig
Jag behöver dig

Av Andersson - 21 september 2007 19:00

Singeln ingenting är släppt och den tycker jag är sådär. Jag gillar inte syntslingan och tycker inte melodin växer så stort som kents låtar brukar. Texten känns banal och obegriplig på samma gång. Ingen bra kombination.

Videon är i alla fall fängslande.

Nu finns dock hopp, låten Min värld är av helt annat skort och korn. Typisk Kent, mer fart, lättlyssnat men djupt på samma gång. Jag måste säga att jag föll för den första gången stenhårt.

Det är i alla fall ett helt annat sound än förra skivan. Det finns kvar ett mörker i låtarna men framtodningen är inte sorglig och rädd utan det är mer kaxigt och självsäkert. Detta betyder inte för den sakens skull att är bra. Kent är skickliga på att göra melankolisk musik som inte blir pateteisk.  


Ingenting 3/5

Min värld 4½/5

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards