Direktlänk till inlägg 6 juni 2007

Mötley i globen

Av Andersson - 6 juni 2007 14:52

Jag slutade jobba 16 å spang hem å bytte kläder. Sen va det tåg till stockholm och t-bana till globen.

 Vi hade jättebra platser. En sidoläktare längst fram vid ett gult staket. Man kände hur det hetta till i nyllet när de körde på med eldarna.

Mötley körde följande låtar:

De öppna med Dr Feelgood som lät Ok sedan gick de över till Shout at the devil som lät katastrof, om folket gilla den.

Festen starta på allvar med låt nummer tre! Wild Side. Bra tryck å sköna eldeffekter.


Sen kom i lite osäker ordning

Looks that Kill (bra)

SOS (helt ok)

Live Wire (höjdare)

Louder than hell (bra)

Dont Go away mad (riktigt bra)

 Sick Lovesong (inte klassik nog)

Anarchy in the UK (passa inte in alls)

Primal Scream (bättre än väntat, bomberna va perfekt synkade)

Home Sweet Home (mkt showande men den funka)

Girls Girls Girls (nu blev det verkligen fest i globen)

Kickstart my Heart (missa vi pga av tåget)


Fick höra nästan allt jag ville höra men jag hade också gärna hört Ten seconds to love, Piece of your action, We need a lover tonight och All in the name of..


Bandet

Nikki: Vad mer gör han än är Nikki Sixx på scen?

Vince: En del tycker han sjunger illa, jag va mer än nöjd. Fick vad jag räknade med.

Tommy: Han va bra och banka på ordentligt. Tyvärr ingen tittycam*

Mick: Han är ju sjuk men fan så bra han spela gitarren. Jag tyckte det flöt på bra och tryckte va schysst. Kanske inte så lyckat med Voodochild på slutet.



Massa snygga glamrockbrudar i Globen. Mycket unga fina ben.

 Tåget hem va en plåga av trötthet, ryckande ben och hunger. Det blev Max hemma i Norpan.


Erik fick en full stundetmössa efter sig i kön men eftersom han inte visa intresse gick mössan över till mig. Den fulla mössan fråga sen om Mattes fickvän va Eriks mamma (hon e lite äldre än oss andra) Det skulle hon inte ha frågat kanske hehe..


* PÅ swerock sist bad tommy brudarna visa pattarna i hans filmkamera och det blev ett jävla PK ståhej.

Men jag tycker att om en 16årig jackdanielsförfriskad rockbrud vill visa pattarna för alla så kan det nog inte bli mycket lämpligare än på en Mötleykonsert framför Timmy Lee. Om det ändå ska göras menar jag..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 16 november 2007 00:37

Här e en fin låt.

aa

Av Andersson - 16 november 2007 00:11

Ute lite ikväll. Väldens Bar med erik å pullan. sen kom lillkarin och sist pierre å rickard. "Jag gick till baren å beställde två glas öl" som pontiak så poetiskt sjöng (eeh najaa?) Sen åkte vi med Karin till Donky å käka. Karin e färsking på köra ...

Av Andersson - 14 november 2007 16:15

Kan fylla en hel bloggsida med skit just nu men jag struntar i det. over and out....

Av Andersson - 12 november 2007 09:19

Det behövs lite krydda för att måndagsångesten ska försvinna, såsom bra intressanta nyheter som får en att vilja se framåt. Nu ska jag va ordentlig å gå iväg till skolan å plugga på tentan. I eftermiddag blir det "träff" med Elias. Ska försöka klämma...

Av Andersson - 11 november 2007 12:20

Igår va det fest hos Pullan. Vi käka pizza å drack öl i hans festlokal. Sen vart det sent och ingen ville dra ut så jag drog själv till trappan och det sög. Kände typ ingen. Drog tillbaka till festen och sen fick jag med mig Gurra å Elin vi träffa på...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards