Direktlänk till inlägg 1 juni 2007

Lite nya kläder och bögar

Av Andersson - 1 juni 2007 20:59

Efter skolan så gick jag å handla kläder med Kajsa. Jag hitta en snygg skjorta och två t-shirts på Jack n Jones. Det blev hyfsat billigt. Upptäckte att jag nu har ganska stora storlekar. Jag hitta en skjorta på rea som va XL. Det kan väl aldrig funka tänkte jag men den såg inte så stor ut. Passa faktiskt ganska bra. Det andra va i Large och satt faktiskt åt ganska bra. 

 Killen i kassan kändes väldigt misstänkt homosexuell vilket både jag och Kajsa kände. Inget fel med det, jag har en relativt liberal syn på homosexuella vilket för oss till ett ganska aktuellt ämne "inne i kretsen". Nu ska jag inte säga vem som tycker vad och vem som sagt vad men det hela har i alla fall handlat om homosexualitet. Jag sa att det va sällan man såg "svensson-bögar".  En svensson-bög är en vanlig kille som inte har läderkläder å poliskepa eller har rakad skalle med en regnbågströja. Ej heller en "pride-bög" eller nåt annat cirkusaktigt. Jag tänkte typ "villa volvo vove-bögar" såna man ser i amerikansk populärkultur. Exempelvis bögparet Terry och Graig i American Dad eller bögarna i filmen American beauty. Killar som ser ut som män gör i allmänhet (kanske lite mer vältränade och stilmedvetna än strighta överlag) och inte gör en enorm grej över att de är homosexuella.

Nu finns det några saker man måste ha i åtanke här. Den första är att homosexuella män som inte gör nån stor grej över deras läggning kanske inte syns och uppmärksammas lika mycket som "de andra". Pridebögen blir den genrella ikonen för hur homosexuella ser ut.

Sen kan det vara så att vara homosexuell kan vara en så stor grej att man blir så pass utpekad att det känns tryggare att fly in i gaykulturen. I vilket fall som helst så borde homosexualitet vara så accepterat det inte skulle behöva vara så.


Sen kom jag med ett järvt påstående

"det finns lite gay i alla människor"

Det kommer från ett south park-avsnitt - two guys naked in a hot tube.

Randy och Gerald runkar tillsammans i ett bubbelbad. Sensmoralen är att man inte blir bög för att man gör någon homosexuell handling och att även hetropersoner testar gaygrejor ibland.

Tänk efter! Har du sett dina tjejpolare börja hångla på krogen? På skoj då asså. Eller kanske killkompisar till och med?  Är de homosexuella då? Eller kanske Bi-sexuella? Nja, knappast va?

- Dom är porrskadade

Jo alla är porrskadade. Tjejerna som hånglar med varandra gör det för att de känner att de inte kommer mötas av arga blickar. Killarna blir nog kåta istället. De får ett positivt bemötande. Killarna kan inte göra så på samma sätt. Män är i allmänhet väldigt rädda att gå för nära böggränsen, även om alla vet att du är hetro och alltid varit det så uppskattas inte bögerier. Kanske är det för att män har väldigt svårt att förlika sig med att det kan finnas en liten bög inom dem som de inte vill veta av. De vill inte veta vad den där inre bögen kan få för sig om han inte hålls inlåst i ett högsäkerhetsfängelse.

Oj det blev visst en ganska lång utläggning om bögar. Det får räcka här för idag.


 
 
Kajsa

Kajsa

1 juni 2007 21:25

Min blogg är också uppdaterad nu =D Håller på och packar nu. Kalle tyckte förresten att underkläderna var fina ;) Så det var ett lyckat köp.

http://kajsan.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

2 juni 2007 01:15

party i helgen eller?!

http://stinaballerina.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 16 november 2007 00:37

Här e en fin låt.

aa

Av Andersson - 16 november 2007 00:11

Ute lite ikväll. Väldens Bar med erik å pullan. sen kom lillkarin och sist pierre å rickard. "Jag gick till baren å beställde två glas öl" som pontiak så poetiskt sjöng (eeh najaa?) Sen åkte vi med Karin till Donky å käka. Karin e färsking på köra ...

Av Andersson - 14 november 2007 16:15

Kan fylla en hel bloggsida med skit just nu men jag struntar i det. over and out....

Av Andersson - 12 november 2007 09:19

Det behövs lite krydda för att måndagsångesten ska försvinna, såsom bra intressanta nyheter som får en att vilja se framåt. Nu ska jag va ordentlig å gå iväg till skolan å plugga på tentan. I eftermiddag blir det "träff" med Elias. Ska försöka klämma...

Av Andersson - 11 november 2007 12:20

Igår va det fest hos Pullan. Vi käka pizza å drack öl i hans festlokal. Sen vart det sent och ingen ville dra ut så jag drog själv till trappan och det sög. Kände typ ingen. Drog tillbaka till festen och sen fick jag med mig Gurra å Elin vi träffa på...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards